Aquesta pàgina ja no s'actualitza. Ara som a http://www.eivissaconfidencial.com

dijous, de maig 19, 2005

L'esquerra recela del pacte PSOE-PREF

Si bé de moment poc se n'ha dit públicament, existeix un sector de l'esquerra formenterera que censura el pacte del PSOE amb en Cándido Valladolid. De fet, les nostres fonts confirmen que si aquest acord no s'havia fet abans és perquè els regidors independents que varen dimitir hi estaven obertament en contra, tal i com s'ha insinuat des d'algun mitjà de comunicació.
El regidor del PREF és un polític molt mal considerat per la majoria de la població de Formentera, i hi ha qui considera que els socialistes han deixat de banda els compromisos electorals de transparència i regeneració democràtiques per governar a qualsevol preu. El nou equip de govern, que encapçalarà l'ex-alcalde Isidor Torres, ho tendrà difícil per guanyar-se l'aprovació dels sectors que desconfien tant de Valladolid i el que representa com de Bartomeu Ferrer i José Ramón Mateos, homes forts del PSOE.
Al mateix temps, la fi del projecte polític que representava la COP fa que el panorama polític quedi obert a qualsevol formació que aprofiti el buit, i que podria rebre el suport de la gent que no entén o no accepta el pacte del PSOE amb el PREF.

18 Comments:

Anonymous Anònim said...

Aquest pacte és un argument més per animar la creació d'una força a l'esquerra del PSOE a Formentera...

19/5/05 9:57 a. m.  
Anonymous Anònim said...

En Valladolid és un mal que s'hauria d'extingir. Pareix que ningú se'n recorda des currículum funest que té. Crec que pactar amb ell és arriar-se es calçons més avall de ses garres.
Es mereixen un reconeixement aquells que ho varen impedir mentre pogueren.

A vore si és ver que aquest pacte contra natura estimula s'esquerra autòctona.

I alerta que aquest és es primer exemple de com funciona es model Roquelopez. A Eivissa també mos haurem d'espavilar.

19/5/05 10:46 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Estic alucinat.Recordo perfectament poc després de les passades eleccions que n'Isidor deia que preferia mil vegades està a l'oposició que pactar amb un personatge con en Valladolid que era d'extrema dreta, mafiós, etc

Quien te ha visto y quien te ve !!!

Ara és el moment perfecte per articular una opció política d'esquerres a Formentera

19/5/05 12:31 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Una força a la esquerra del Psoe a Formentera?...i un partit maoísta al Principat de Mónaco, rei..

19/5/05 1:17 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Si no hi hagués n'Isidor en Cándido estaria a s'ajuntament igual i s'alcalde seria o en Juanma Costa o en Mateos, i menos mal que no ha dimitit perquè sinó més d'un a formentera pensaria que els independents no saben més que dimitir i espolsar-se.

I a vore si pensam una mica menys amb els egos que mentres naltros parlam "d'ètica" aquells ja han aprovat PTI, s'han cosntruit mitja illa i no paren de fer clientelisme i destrossar els valors històrics i propis de Formentera.

Critiqueu a n'Isidor tot lo que vulgueu, però si algun dia els independents (que espero que així siga) som capaços de treure una candidatura, tal volta haurem d'agrair-li que tallés a temps al PP de Formentera, que estava en ple procés d'imitació de Santa Eulàlia i Sant Josep i es troba (recordem-ho, a 1 regidor de la majoria absoluta).

Visca Formentera!

19/5/05 2:18 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Els independents saben fer moltes coses més que dimitir i "espolsar-se". El problema és que des de 1999, n'Isidor ha sét el tap que els ho ha impedit. Per això va marxar en Xomeu Marí el 2001. Per això na Pilar Serra no va voler saber-ne res més el 2003. Igual que en Miquel de baix. Per això el 2004 n'Isidor va fer tot el que va poder per dinamitar la candidatura de Progressistes per Balears; això sí, com que no se'n va sortir, encara va tenir després la barra d'anar a un sopar de la candidatura i encara a més avant llavò fer un discurset.

Per això mateix també es va negar a passar-se al Grup Mixt amb en Jaume Ferrer i en Felip Portas, fins que aquests, tips de menjar la merda que els servia el PSOE, varen plegar.

Per això ha fet tot el possible, durant 6 anys, per evitar l'articulació dels independents de la COP al voltant d'una nova força d'esquerres que estàs dins la COP amb el PSOE.

El que potser hauria de preguntar-se n'Isidor, és per què ha desaparegut del mapa tota la gent que li feia costat i ha acabat sense més companys de viatge que en Mateos, en Bartolo de s'Olivera i en Cándido Valladolid.

Amb tots aquests antecedents, és bastant còmic que es vulgui que els mateixos que s'han trobat n'Isidor de front a l'hora de crear un partit d'esquerres a Formentera, després encara li hagin d'agrair res. Evidentment, aquí queda molt clar on és l'ego, ja que aquesta teoria peregrina de que ell això ho fa per salvar Formentera del PP, embrutar el PSOE i aplanar així el camí a una nova opció d'esquerres, precisament qui es dedica a escampar-la és ell.

Sí, segurament acabarà amb el clientelisme pactant amb en Cándido Valladolid. A veure què en pensen en Vicent des Mar y Sal, en Paquito des Santi i la companyia Ventaglio, que és la que dicta la política de l'àrea de turisme.

Trist final per a un gran polític, haver d'acabar convertit en un ninot en mans de tota la màfia italoformenterera.

Adéu Isidor, gràcies pels serveis prestats i estigues tranquil, que tot això del partit aquest d'esquerres que parlen, no passa de ser una bola. Molt divertida, certament, però això: no res més que una bola graciosament creixent, més que no pas pel que té de veritat, que no és res, pel desig que té tanta gent que esdevingui realitat, cosa que no succeirà, si no hi ha cap sorpresa molt grossa que pel que a mi em consta és improbable.

Aquesta serà la teua única herença el 2007, Isidor:un Ajuntament en mans de'n Juanma, en Mateos i en Cándido Valladolid. Que t'aprofiti.

19/5/05 7:31 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Ara resultarà que n'Isidor s'autoimmola per salvar l'esquerra. Au va!
El seu acte és simplement fruit de la seva ambició personal. En cap cas en benefici per al projecte de l'esquerra, i menys un esquerra alternativa al PSOE, que ell no controli.
Si en l'anterior legislatura, amb majoria absoluta, va ser la ballaruga de'n Mateos (al que no va gosar cessar del seu càrrec, tot i les continuades deslleialtats) i de'n Bartolo (que controlava la política local des de "s'Olivera"), què ens ha de fer pensar que ara, amb algú molt pitjor (Cándido Valladolid) serà diferent?
Quan els regidors Portas i Ferrer van dimitir, ell ho hauria hagut de fer amb ells. Les seves raons tendrà. Per lleialtat al projecte COP.
El que no mos pot exigir és que entenguem la situació, amb ell al capdavant.
Manca dignitat i sobra protagonisme.

19/5/05 7:43 p. m.  
Anonymous Anònim said...

En Xumeu Marí una víctima del protagonisme d'Isidor Torres? Clar, un home tant treballador i compromès com ell devé fer que n'Isidor tengués enveja i el dever fotre fora, però tu saps què dius?

La progressió de (l'independent!)Miquel de Baix tallada? però tu saps qui és en Miquel de Baix? Si és un socialista que ha estat a totes les legislatures menys la darrera

Na Pilar Serra víctima?

Hem de conéixer una miqueta Formentera i no creure tot el que interessadament ens diuen.

De tota manera, si penses tot aìxò no crec que per haver pactat ara n'Isidoro t'hagi decepcionat: ja t'ho devies esperar.

Al·lots, a treballar, que ara ja no hi ha tap, o sí?

19/5/05 9:59 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Sí, el paper de n'Isidor amb el tema de Progressistes va ser d'escàndol. Primer va boicotejar la plataforma de suport que es va muntar a Formentera, després va tenir la barra, com es diu més amunt, d'anar al sopar-miting de la candidatura i fer un discurset.... demanant el vot pel PSOE!!!

19/5/05 11:06 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Amics formenterers i eivissencs, jo no sóc habitualment a Formentera, però intento viure molt de prop la política local. Estic bastant molest pels comentaris que s’estan vessant en aquesta pàgina, tot i que eren d’esperar ja que una moció de censura d’aquestes característiques no deixa indiferent a ningú.
És estrany que tots parlem tant de les relacions entre les persones i gens dels motius per a la moció de censura, que n’hi ha molts. El tripartit formenterer de dretes ha fet molt de mal al projecte progressista en dos anys, no vull pensar que hagués passat en 4. A Formentera s’ha consolidat un model urbanístic suïcida, i un prototipus de triomfador que motiva els joves a lluir en lloc d’estudiar. L’alcalde permet la seva família edificar sense llicència, els patronats han desaparescut, patrimoni històric com ses Castellones es vol esbocar, amb diner públic es volen fer temples religiosos, i recordem que aquest govern insultà com mai s’havia fet l’Associació de Festes de Santa Maria. Per si fos poc, aquesta gent, amb una política clientelista, tenia l’oportunitat d’inaugurar obres progressistes com l’Hospital, la Piscina municipal o el Camí baix de Porto Salé, i tot en un context de creixement demogràfic (i vot nou) desmesurat. I tenim les Normes Subsidiàries. El PTI obliga a que s’aprovin en dos anys. Seria un llast històric que també el PP fes les normes subsidiàries. I comparteixo completament allò ja expressat més amunt: el clientelisme polític. Penso que aquest ha estat un motiu molt més important del que pot semblar a primera vista: és sabuda l’admiració que Juanma Costa ha expressat en públic per certs alcaldes de municipis eivissencs, i que el mateix PP formenterer estava important el model de funcionament caciquil d’aquests municipis a Formentera. Ningú s’immola per ningú, però són aspectes que hem de tenir en compte.
Per totes aquestes raons no es pot criticar des de posicions de progrés la justificació d’aquesta moció de censura. Aquesta decisió és fonamentada.
I no és hora de fer el pallasso: ni és injust atribuir totes les culpes a una sola persona de tots els problemes que té un col•lectiu ni es pot parlar així de la resta d’independents, que aquesta volta no seran, malauradament, al govern.
La COP els deu molt a tots.

19/5/05 11:42 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Veig que és un tema que aixeca passions, com no podia ser d'altra manera. L'afan de protagonisme d'Isidor és exagerat, això és reconegut.
Pero només un apunt a les maneres que apuntava Juanma Costa, imitador dels pitjors batles peperos d'Eivissa: Quan editorial Mediterrània li va demanar subvenció per a l'obra Can Marroig de Josep Serra "Smith" i Agustí Yern va dir als seus que com podien pensar que donaria subvenció a un llibre fet tot per "rojos": l'editor, els autors i la directora de la col·lecció (na Fanny Tur). Concepte patrimonialista de les institucions: el cotxe oficial, els despatxos, les institucions, tot és seu, no del poble.

19/5/05 11:54 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Sí, encara hi podia haver hagut un tap. El tapet, per ser més exactes. Però per sort és lluny i no podrà continuar la feina del tap.

20/5/05 8:48 a. m.  
Anonymous Anònim said...

qui és el tapet?

20/5/05 9:03 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Veis masses coses rares i hi ha massa ressentiment repentí. No hi ha ni taps ni tapets, hi ha feina per fer.

20/5/05 11:31 a. m.  
Anonymous Anònim said...

hi ha feina per fer que si no està feta encara és "gràcies" al tap. Però el tap ara ja no podrà aturar-la. Ni el tapet tampoc. Ja no amoïnen ningú ni pinten res en tota aquesta història.

20/5/05 1:56 p. m.  
Anonymous Anònim said...

això era un poble en què hi havia un tap i una tapa que es varen ajuntar i varen tenir tapets... (fàcil, no?)

21/5/05 3:26 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Un fill de n'Isidor? Quin paper té en tot això?
Ja poden dir missa es catalanistes; es veu clar que es formenterers parlau una llengua diferent!

21/5/05 4:22 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Queden dos anys per a concretar les inquietuts d'aquesta esquerra formenterera, laica, republicana i nacional.

22/5/05 3:03 p. m.  

Afegeix un comentari

<< Home