Aquesta pàgina ja no s'actualitza. Ara som a http://www.eivissaconfidencial.com

dimecres, d’abril 27, 2005

Malestar a ERC-Illes per l'Estatut de Catalunya

La direcció nacional d'Esquerra Republicana va debatre apassionadament el redactat que proposaran per a l'Estatut de Catalunya que defineix Catalunya com a "nació". A la reunió en què es va aprovar, el líders d'ERC varen haver d'escoltar les crítiques provinents de la reprentació illenca a aquesta proposta, que consideren que incompleix la Declaració Ideològica del partit. Aquest document defineix oficialment la "Nació Catalana" com el territori que inclou "la Catalunya del Nord, a l'Estat francès; el Principat de Catalunya amb la Franja de Ponent, el País Valencià, i les Illes Balears i Pitiüses a l'Estat espanyol, i Andorra que té estat propi".
Pel que sembla, el primer esborrany del text agradava encara menys als militants illencs d'ERC. Aquests varen aconseguir millorar alguns aspectes, com les referències als Països Catalans, però no varen acabar satisfets amb el document final. L'acord es va prendre en absència del representant illenc més significat, l'eurodiputat eivissenc Bernat Joan, que no va poder assistir a la reunió.
Alguns sectors nacionalistes ja han començat a criticar aquesta posició, recordant al partit independentista que ha fet fins ara bandera dels Països Catalans.

15 Comments:

Anonymous Anònim said...

Països de parla catalana si. Països catalans amb dimensió d'unitat política és picar ferro fred. I si els d'ERC-Illes no ho entenen ja maduraran, com han madurat (o estan madurant)els d'ERC-Principat.

27/4/05 9:07 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Oh, quina decepció!
Quan el germà gran ha de prendre decisions importants va a la seua i pensa en Catalunya, obllidant-se de la defensa abrandada de tota la nació!
Estic d'acord amb l'anterior, la maduració és inevitable. Allò que més preocupa a tothom són els problemes de ca seua. Lo altre està bé, però no passa de ser una postura

27/4/05 9:59 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Cagon déna, com són aquests catalans! Si és que sempre van a la seua!
No, si ens haurem d'espabilar més nosaltres mateixos

27/4/05 10:07 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Crec que en feis una mala interpretació. Llegiu això i en tornam a parlar:

http://www.esquerra.org/illes/article.php?id_article=2487&mes_info=1

27/4/05 4:01 p. m.  
Anonymous Anònim said...

No, si l'article 8 de la proposta d'ERC em pareix molt bé, però aquesta no és la qüestió.
Aquesta no és més que els que més parlen de Països Catalans i que creuen que són els únics que hi creuen, quan reformen l'Estatut català, va i fan una proposta que podríem dir de regionalista. Justament els mateixos que han acusat altres partits de regionalistes!!
Conclusió: les coses es poden defensar veient-les de forma diferent i que no es pot anar per la vida de pur.

27/4/05 7:32 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Em fan gràcia es amics d'ERC quan acusan els "pesemeros" de regionalistes i al final ells ho arriban a ser fins i tot més. Al menys el PSM no és una simple sucursal de Barcelona. Pel bé d'aquest País podrien arribar a entener-se algun dia

27/4/05 11:25 p. m.  
Anonymous Anònim said...

A veure si enteneu una cosa tots:

Els Països Catalans es contrueixen aquí, al País Valencià, etc. i no a Barcelona.

Ja sabem que tothom és regionalista al Principat, perquè tenen aquest complexe de "els valencians i mallorquins no volen saber res de nosaltres" (i votant al PP com fa la majoria es ben veritat)...

El regionalisme que fa mal al projecte dels Països Catalans és el dels "pesemeros" i races semblants, no el del seus socis convergents. El dia que el nacionalisme sigui majoritari a les Balears, tots els catalans començaran a creure que la seua nació no s'acaba amb les quatre provincies.

En tant això no passa, el que ens fa falta són polítics i partits de totes les illes que tenguin la convicció i la capacitat de defendre el projecte, si cal enfrontant-se al mateix Carod-Rovira.

La meua felicitació a la Federació d'ERC Balears!

28/4/05 12:41 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Al.lotets... desde quan el consell d'administració de La Caixa, consulta el director de la sucursal de Vara de Rei?

28/4/05 12:11 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Ja ho veig ja, que el tenen molt en compte....

D'en Matutes tu mateix te'n pots fer una idea

28/4/05 8:56 p. m.  
Anonymous Anònim said...

No sé si en Matutes en tendrà molta al PP i en Bernat a ERC però el que està clar és que ERC no en té cap ni una ni l'ajuntament d'Eivissa ni sobre la seua regidora Cristineta Ferrer

28/4/05 11:20 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Fa falta que et recordi que ERC va aconseguir que en Tarrés es comprometés a aprovar un Pla Especial de protecció de ses Feixes?

29/4/05 10:54 a. m.  
Anonymous Anònim said...

Per cert: esper que en Matutes tingui la decencia de dimitir del Partit si es fa una constitucio espanyola que no inclogui Eivissa

29/4/05 12:13 p. m.  
Anonymous Anònim said...

No em facis riure anonymous 10:54. ERC no ha aconseguit res a ses feixes. Simplement és complice de la seua propera destrucció i a més ens ho volen vendre com si haguessin aconseguit una gran cosa. Vaja barra que tenen!
Una altra manca d'influència d'ERC allí governa és la progressiva espanyolització a l'ajuntament de vila sense que des d'ERC hi surti cap crítica

29/4/05 4:59 p. m.  
Anonymous Anònim said...

com diuen es castellans:
"Quien rie el último rie mejor"!

30/4/05 3:03 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Sobre la propuesta de Estatuto de Carod-Rovira:

http://www.elsemanaldigital.com/articulos.asp?idarticulo=30124

30/4/05 3:57 p. m.  

Afegeix un comentari

<< Home