Aquesta pàgina ja no s'actualitza. Ara som a http://www.eivissaconfidencial.com

dimarts, de febrer 22, 2005

La CBMA posa condicions a l'autovia de Sant Antoni

Segons hem sabut avui, la Comissió Balear de Medi Ambient (CBMA) va estudiar el 25 de gener passat l'Avaluació d'Impacte Ambiental del projecte d'autovia Vila-Sant Antoni. L'acord de la CBMA va ser favorable al projecte, però imposant fins a 11 condicions al traçat del desdoblament. D'entre aquestes condicions destaquen les referències al compliment del Pla Director Sectorial de Carreteres (que ja s'ha denunciat des d'alguns sectors que no existeix) i a l'adaptació al respectiu PDS de les pedreres que s'utilitzin.
La CMBA també reclama que s'adoptin mesures per controlar les remors, que les passarel·les per a persones produeixin la mínima afecció ambiental, que es garanteixin tots els accessos a les finques existents o que s'obtenguin els informes preceptius de Recursos Hídrics per a l'àrea de risc d'inundació i de Biodiversitat per l'àrea riscs d'incendis. Finalment exigeix que els enjardinaments i plantacions siguen de plantes autòctones i que els murs laterals estiguen forrats de pedra seca.
El tema de les pedreres està damunt la taula com un dels més polèmics i políticament delicats, especialment des que la família de la Consellera de carreteres va adquirir a mitjes amb una constructora de carreteres la pedrera des Canal d'en Capità. En el moment d'aprovar-se el PDS de Pedreres aquesta instal·lació en concret no hi estava adaptada, però desconeixem si ha completat els tràmits de l'adaptació des d'aleshores.